loading...

تقطير

09120857730

بازدید : 369
11 زمان : 1399:2

سيليكون دي اكسايد

سيليكون دي اكسايد

نامهاي ديگر محصول: كوارتز, سيليكا, اكسيد سيليكيك, سيليكون (IV), اكسيد سيليس بلوري,ضد كلوخه, اروزيل, E551
فرمول شيميايي: SiO2
گريدهاي محصول: صنعتي،غذايي، دارويي
كشورهاي توليدكننده: آلمان، هند

سيليكون دي اكسايد

سيليكون دي اكسايد، همچنين به عنوان سيليكا شناخته مي شود، اكسيد سيليكون با فرمول شيميايي SiO2 است، كه بيشتر در طبيعت به عنوان كوارتز و در موجودات زنده مختلف يافت مي شود. در بسياري از نقاط جهان، سيليس جزء اصلي شن و ماسه است. سيليكا يكي از پيچيده ترين و فراوان ترين خانواده هاي مواد است كه به عنوان تركيبي از چندين ماده معدني و به عنوان محصول مصنوعي موجود است. نمونه هاي رايج اين ماده شامل كوارتز ذوب شده، سيليس فوم، سيليكاژل و آئروژل ها هستند. اين ماده در مواد ساختاري، ميكرو الكترونيك در صنايع غذايي و دارويي مورد استفاده قرار مي گيرد.
استنشاق سيليس بلورين رقيق شده سمي است و مي تواند به سيليكوز، برونشيت، سرطان ريه و بيماري هاي خود ايمني سيستميك مانند آرتروز و لوپوس و آرتريت روماتوئيد منجر شود.

كاربرد سيليكون دي اكسايد

كاربرد سيليكوندي اكسيد

1. كاربرد در صنعت: برآورد شده 95٪ سيليكون دي اكسيد توليد شده در صنعت ساخت و ساز مصرف مي شود، براي مثال براي توليد سيمان پرتلند. سيليكا، به شكل شن و ماسه به عنوان عنصر اصلي در ريخته گري شن و ماسه براي ساخت قطعات فلزي در مهندسي استفاده مي شود. نقطه ذوب بالا سيليس مي تواند آن را در چنين كاربردهاي مورد استفاده قرار دهد. سيليس بلوري در شكستگي هيدروليكي تشكل هايي كه حاوي روغن تنگ و گاز شيل مي باشد استفاده مي شود. سيليكا جزء اصلي توليد اكثر شيشه ها است. دماي انتقال شيشه از SiO2 خالص حدود 1475 كيلوگرم است. هنگامي كه SiO2 دي اكسيد سيليكون ريخته شده به سرعت در حال سرد شدن است، آن را كريستال نمي كند، بلكه به عنوان شيشه اي جامد مي شود. اكثر الياف نوري براي ارتباطات مخابراتي نيز از سيليكا ساخته شده اند. اين ماده خام اوليه براي بسياري از سراميكها مانند سفالگري، سنگ گچ است.

2. كاربرد در صنايع غذايي و دارويي: سيليكا يك افزودني معمول در توليد مواد غذايي است كه در آن به طور عمده به عنوان يك ضدكلوخه در در نمك خوراكي، شكر، سوپ­هاي آماده و خامه­ هاي غير لبني استفاده مي شود يا براي جذب آب در كاربردهاي هيدروكسيك استفاده مي شود. اين جزء اصلي زمين ديابتي است. در محصولات دارويي، سيليكا هنگامي كه قرص ها تشكيل مي شوند، جريان پودر را به عهده مي گيرد. در لوازم آرايشي، براي خواص نورسنجي و جاذب طبيعي مفيد است. سيليكا هيدراته در خمير دندان به عنوان يك ساينده سخت براي حذف پلاك دندان استفاده مي شود.

فارسي

اسيد فسفريك

اسيد فسفريك

اسيد فسفريك

اسيد فسفريك يك اسيد معدني با فرمول شيميايي H3PO4 است. اسيد اورتو فسفريك به اسيد فسفريك اشاره دارد كه نام IUPAC اين تركيب است. پيشوند اورتو براي تشخيص اسيد از اسيدهاي فسفريك مرتبط، به نام اسيدهاي پلي فسفريك استفاده مي شود. اسيد فسفريك يك اسيد غير سمي است كه وقتي كه خالص است، در دماي اتاق و فشار به طور جامد است. پايه كنسانتر اسيد فسفريك فسفات دي هيدروژن، H است. اسيد فسفريك علاوه بر داشتن يك واكنش شيميايي، از در مصارف مختلفي از جمله استفاده از مبدل هاي ضد زنگ، افزودني هاي مواد غذايي، دندان ها و اتيكت هاي ارتوپدي، الكتروليت ها، شار لحيم كاري، عامل پراكنده، لكه هاي صنعتي، جزئي از محصولات شويندۀ خانگي، كودهاي شيميايي مورداستفاده قرار مي گيرد.
معمول‌ترين اسيد فسفريك تجاري، محلول آبي 85% آن است كه مايعي بي‌رنگ، بي‌بو و غيرفرار است. محلول 85% اين اسيد تقريباً ويسكوز و شربت‌مانند است و چون اسيد غليظي است مي‌تواند خورنده باشد، البته وقتي رقيق مي‌شود غيرسمي است.

توليد اسيد فسفريك

1. روش تر: در اثر اضافه كردن سولفوريك اسيد روي فسفات كلسيم به دست مي آيد. در ايران از اثر اسيد سولفوريك بر كانيهاي آپاتيتي اسيد فسفريك توليد مي‌شود.
2. روش حرارتي: در اثر احتراق فسفر و هيدراسيون P4O۱۰ مي‌باشد. مخلوط فسفر مايع و هوا به محفظه احتراق كه شبيه برج است تزريق شده و با انجام واكنش اكسيداسيون فسفر، توليد مي‌شود.

كاربرد اسيد فسفريك

كاربردهاي اسيد فسفريك

.1. بيشترين كاربرد اين محصول درتوليد كودهاي فسفات مانند مونو آمونيوم فسفات ، دي آمونيوم فسفات ، سوپر فسفات تريپل ، فسفات منيزيم و ... مي باشد.
2. توليد فسفات هاي به كار رفته در مواد شوينده مانند تري سديم فسفات و سديم تري پلي فسفات.
3. توليد پاك كننده هاي فسفاته صنعتي.
4. اسيد فسفريك خوراكي براي اسيدي كردن مواد خوراكي و نوشيدني‌ها، به ويژه به عنوان جزء اصلي نوشيدني‌هاي غيرالكلي و به طور ويژه نوشابه‌ها به كار مي‌رود.
5. فسفريك اسيد در دندانپزشكي به عنوان محلول سفيدكننده براي جرم‌گيري دندان‌ها استفاده مي‌شود.
6. اسيد فسفريك را مي توان براي رفع زنگ زدگي با استفاده مستقيم به زنگ آهن، ابزار فولاد يا سطوح ديگر استفاده مي شود.
7. به عنوان يك عامل اكسيد كننده شيميايي براي توليد كربن فعال استفاده مي شود.
8. به عنوان الكتروليت در سلول هاي سوختي استفاده مي شود.
9. به عنوان يك كاتاليزور در هيدراتاسيون الكل ها براي توليد الكل، عمدتا اتانول.
10. به عنوان يك الكتروليت در الكتروپليزر مس براي برداشتن سوراخ و پلاناري كردن مدار .
11. به عنوان يك تنظيم PH در محصولات آرايشي و مراقبت از پوست.
12. به عنوان يك ماده پراكنده در مواد شوينده و درمان چرم.
13. به عنوان عامل ضد عفوني كننده در صنايع لبني، غذا و آبجو.

فروش اسيد فسفريك

بازرگاني تيناكم آمادگي دارد ضمن دريافت سفارش‌هاي خريداران به‌صورت آنلاين و شبانه‌روزي از طريق وب‌سايت خود ، اسيد فسفريك مورد نياز صنايع مختلف را بهترين قيمت و بهترين كيفيت تأمين كند و در سريع‌ترين زمان ممكن به‌وسيله سيستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهاي مختلف ارسال نمايد.

فارسي

كربنات كلسيم

كربنات كلسيم

كربنات كلسيم

كربنات كلسيم ماده معمولي است كه در سنگها به عنوان مواد معدني كلسيت و آراگونيت يافت مي شود (بيشتر به عنوان سنگ آهك شناخته مي شود كه شامل هر دو اين مواد معدني مي باشد) و جزء اصلي مرواريد و پوسته هاي موجود در موجودات دريايي، حلزون و تخم مرغ است. كربنات كلسيم ماده فعال در آهك كشاورزي است و هنگامي ايجاد مي شود كه يون هاي كلسيم در آب سخت به واكنش با يون هاي كربناته براي ايجاد آهك تبديل مي شوند.

منابع كربنات كلسيم

1. منابع زمين شناسي
كلسيت، آراگونيت و واتريت، كاني كربنات كلسيم خالص هستند. سنگهاي اصلي صنعتي كه عمدتا كربنات كلسيم هستند عبارتند از سنگ آهك، گچ، سنگ مرمر و تراورتن.
2. منابع بيولوژيكي
پوسته هاي تخم مرغي، پوسته حلزون و بيشتر پوسته هاي دريايي عمدتا حاوي كربنات كلسيم هستند و مي توانند به عنوان منابع صنعتي اين مواد شيميايي مورد استفاده قرار گيرند. سبزيجات تيره سبز مانند بروكلي و كلم حاوي مقادير قابل توجهي از كربنات كلسيم هستند، با اين حال آنها به عنوان يك منبع صنعتي عملي نيستند.
3. فراتر از زمين
فراتر از زمين، شواهد قوي از حضور كربنات كلسيم در مريخ را نشان مي دهد. نشانه هاي كربنات كلسيم در بيش از يك مكان (به ويژه در دهانه هاي گوسف و هويگنس) تشخيص داده شده است.

كاربردهاي صنعتي كربنات كلسيم

كاربرد صنعتي كربنات كلسيم

- پركاربردترين استفاده كربنات كلسيم در صنعت ساخت و ساز است، يا به عنوان يك مصالح ساختماني يا سنگ آهك براي ساخت جاده يا به عنوان ماده اي از سيمان و يا به عنوان مواد اوليه براي تهيه آهك سازنده با سوزاندن در كوره. با اين حال، به دليل آب و هواي عمدتا ناشي از باران اسيديي، كربنات كلسيم (در شكل آهك) ديگر براي ساختن اهداف خود به تنهايي استفاده نمي شود، بلكه فقط به عنوان يك ماده خام / اوليه براي مصالح ساختماني است.
- كربنات كلسيم هم چنين در پاكسازي آهن از سنگ آهن در كوره انفجاري استفاده مي شود. كربنات در محل به صورت كلاسيك براي اكسيد كلسيم تشكيل مي شود كه سرباره با ناخالصي هاي مختلف تشكيل مي شود و از آهن پاك شده جدا مي شود.
- در صنعت نفت، كربنات كلسيم به مايع حفاري به عنوان يك عامل تشكيل دهنده پلوتونيوم و فيلتر كيك مهر و موم اضافه شده است. اين نيز يك ماده وزن سازي است كه تراكم مايعات حفاري را افزايش مي دهد تا فشار زيرين را كنترل كند. كربنات كلسيم به استخر شنا اضافه شده است، به عنوان يك اصلاح كننده pH براي حفظ قليايي و جبران خواص اسيدي عامل ضد عفوني كننده استخر نيز مي باشد.
- همچنين به عنوان يك ماده خام در پالايش شكر از چغندرقند استفاده مي شود.
- كربنات كلسيم به طور سنتي جزء اصلي گچ تخته سياه است. با اين حال، گچ توليد مدرن عمدتا گچ، هيدراته كلسيم سولفات است.
- كربنات كلسيم به طور گسترده اي به عنوان يك افزودني در رنگ استفاده مي شود، در رنگ مات امولسيوني خاص كه عموما 30٪ از وزن رنگ يا گچ يا سنگ مرمر است. همچنين به عنوان يك پركننده در پلاستيك است. [همچنين به طور معمول به عنوان يك پركننده در رزين هاي حرارتي (تركيبات ريخته گري ورق و فله) استفاده مي شود و همچنين با ABS و ديگر مواد تشكيل دهنده مخلوط شده است تا نوعي از چيپ هاي پوكر "رس" قالب گيري شده فشرده سازي شود.
- كلسيم كربنات يكي از پركاربردترين مواد معدني است كه در صنايع كاغذ، پلاستيك ها، رنگ ها و پوشش ها هم به عنوان پركننده و هم پوشش رنگي(به علت رنگ سفيد مخصوصش) كاربرد دارد. در صنعت كاغذ سازي به خاطر روشنايي بالا و پراكندگي نورش در تمام دنيا با ارزش است و از آن به عنوان يك پركننده ارزان استفاده مي شود تا سطح كدر.
- در كاربرد سراميك / لعاب، كربنات كلسيم به عنوان سفيد كننده و يك عنصر رايج براي بسياري از لعاب ها در شكل پودري سفيد آن است. هنگامي كه يك لعاب حاوي اين ماده از يك كوره خارج مي شود، سفيد كننده به عنوان يك ماده شار در لعاب عمل مي كند.

كاربردهاي كربنات كلسيم در صنايع غذايي و دارويي

كاربردهاي دارويي كربنات كلسيم

- كربنات كلسيم به طور گسترده اي به عنوان يك مكمل كلسيم غذايي ارزان براي آنتي اسيدهاي معده استفاده مي شود. اين ماده ممكن است به عنوان يك اتصال دهنده فسفات براي درمان هيپر فسفاتمي در بيماران مبتلا به نارسايي مزمن كليوي استفاده شود. همچنين در صنعت داروسازي به عنوان يك پركننده براي قرص ها و داروهاي ديگر استفاده مي شود. كربنات كلسيم در توليد اكسيد كلسيم و همچنين خمير دندان استفاده مي شود و در هنگام مصرف با محصولاتي مانند سيب هاي ارغواني به عنوان يك نگهدارنده مواد غذايي و نگهدارنده رنگ ديده مي شود.
- به عنوان يك افزودني مواد غذايي آن را E170 ناميده اند. در اروپا به عنوان يك تنظيم كننده اسيدي، عامل ضد باكتري، تثبيت كننده يا رنگ از اين محصول استفاده شده مي شود. اين محصول در شير و محصولات لبني به عنوان منبع كلسيم در رژيم غذايي استفاده مي شود؛ يك مطالعه نشان مي دهد كه كربنات كلسيم ممكن است به عنوان كلسيم موجود در شير گاو به عنوان زيستي قابل دسترس باشد. كربنات كلسيم نيز به عنوان يك عامل تقويت كننده در بسياري از محصولات سبزيجات كنسرو شده يا بطري استفاده مي شود.

ساير محصولات ما:

فروش لاكتات كلسيم

فروش كلسيم كلريد

فارسي

سيترات آمونيوم

سيترات آمونيوم

فرمول شيميايي:C6H5K3O7
ظاهر: كريستال سفيد
رنگ: پودر كريستالي
سيترات پتاسيم، نمك پتاسيم اسيد سيتريك به شكل بلورهاي پودري سفيد رنگ است.اين محصول به راحتي در آب حل مي شود، فرمول مولكولي اين محصول C6H5K3O7 بوده و بدون بو با طعم شور و آب دوست است و مي­تواند مقدار كمي آب را جذب كرده و نگه دارد. حدود 38 درصد وزن اين تركيب مربوط به پتاسيم است. سيترات پتاسيم در شكل مونوهيدرات بسيار آب دوست است.
اين محصول به عنوان يك تنظيم كننده اسيدي مورد استفاده قرار مي گيرد.

سيترات آمونيوم

كاربرد سيترات آمونيوم

افزودني هاي شيريني، افزودني هاي لبني و شير

Undefined

دكستروز

دكستروز

نامهاي ديگر: قند ذرت، قند انگور، گلوكز مونوساكاريد
فرمول شيميايي: C6H12O6
گريد هاي محصول: خشك ، مونو هيدرات(آبدار)
كشورهاي توليد كننده : فرانسه - آلمان
بسته بندي: كيسه 25 كيلوگرمي

دكستروز

دكستروز ماده اي قندي استحصالي از ذرت بوده كه به صورت صنعتي از اثر حرارت و اسيد يا آنزيم ها بر نشاسته ذرت و هيدروليز كامل آن بدست مي آيد. در بازار ايران دو نوع دكستروز موجود است، دكستروز موتو هيدارت يا همان آبدار كه حاوي نه درصد آب كريستاليزه است با ظاهر كريستالي، سفيد و پودر شكل و بي بو و بيشترين كاربرد را دارد. دكستروز خشك با ظاهر بلوري شكل پودر و با طعم شيرين كه حاوي حدود نيم درصد اب كريستاليزه است. از لحاظ كاربرد تجاري گلوكز به شربت ذرت كه مخلوطي از گلوكز،دكسترين و ديگر قندها است گفته مي شود و گلوكز خالص، دكستروز ناميده مي شود. دكستروز به طور مستقيم و كاملا توسط مخمرها تخمير داده مي شود، بنابراين به صورت وسيع در محصولاتي مانند نان كه فرآيند تخمير دارند استفاده مي شود. دكستروز معمولا به عنوان يك شيرين كننده در غذاهاي بسته بندي شده و فرآورده هاي غذايي به علت قابليت دسترسي گسترده آن استفاده مي شود. اين محصول داراي طعم خوش و "خنك كننده" است كه طعم غذاهايي را كه براي شيرين كردن از آن استفاده مي شود، را طعم مي دهد. اين محصول را به منظور افزايش و تثبيت رنگ آميزي مواد غذايي، و همچنين براي افزايش زمان نگهداري مواد غذايي بسته بندي شده استفاده مي كنند.

كاربردهاي غذايي دكستروز

محصولات حاوي دكستروز

دكستروز مي تواند در بعضي از غذاها يا نوشيدني ها براي بهبود عملكرد فيزيكي مورد استفاده قرار گيرد و دكستروز مي تواند در غذاهاي مانند گوشت هاي خشك شده استفاده مي كنند. دكستروز به غذاها اضافه مي شود تا آنها را شيرين كرده، و گاهي اوقات به عنوان يك پركننده يا عامل سازنده مورد استفاده قرار مي گيرد. به منظور استفاده از دكستروز به عنوان يك شيرين كننده، آن را بايد با يكي از قندهاي پيچيده تر (فروكتوز يا ساكاروز) تركيب كرد، زيرا شيرين بودن دكستروز به مدت طولاني طول نمي كشد تا طعم را براي يك دوره زماني تشخيص دهد. دكستروز در سس ها، مخلوط هاي كيك، آب نبات، نوشيدني هاي انرژي و دسرهاي يخ زده استفاده مي شود. همچنين ممكن است در غذاهاي خوشمزه مانند گوشت خالص، غذاهاي كنسرو شده، سبزيجات، ترشي و تره فرنگي موجود باشد. ممكن است يك غذاي خاصي حاوي دكستروز نباشد زيرا ممكن است بر روي يك برچسب تحت نام هاي ديگر از جمله قند ذرت، شكر گندم، شكر برنج، دكستروز مونوهيدرات، D-گلوكز، قند انگور و دكستروز آنيدراز ظاهر شود.

ساير كاربردهاي براي دكستروز

دكستروز داراي شاخص گليسمي بالا است به اين معني كه سطح قند خون را به سرعت افزايش مي دهد، بنابراين در تهيه و تزريق داخل وريدي (IV) و تزريق در بيمارستان براي كاهش قند خون و كم آبي و IV تغذيه استفاده مي شود. افرادي كه مبتلا به ديابت هستند ممكن است قرص يا ژل دكستروز مصرف كنند تا سطح قند خون خود را بالا ببرند. هنگام استفاده از دكستروز، بايد سطح قند خون خود را كنترل كنيد تا از قند خون بيش از حد جلوگيري شود. گاهي اوقات دكستروز نيز توسط ورزشكاران استقامتي به عنوان مكمل براي مبارزه با قند خون پايين و گليكوژن ضعيف شده در طول تمرينات طولاني و يا بعد از تمرين شديد استفاده مي شود. همچنين مي تواند به عنوان يك حامل در مكمل هاي غذايي استفاده شود.

دكستروز ابدار

Undefined

سيترات كلسيم

سيترات كلسيم

سيترات كلسيم

نام هاي ديگر: E333 - پروپان تريكو اسيد - كلسيم سيترات
فرمول شيميايي: Ca۳(C۶H۵O۷)۲
شكل ظاهري: پودر سفيد
بسته بندي: 25 كيلويي
سيترات كلسيم نمك كلسيم اسيد سيتريك است. معمولا به عنوان يك افزودني مواد غذايي (E333) و يك نگهدارنده، و گاهي براي طعم استفاده مي شود. اين محصول به شكلي، شبيه سيترات سديم است. سيترات كلسيم نيز در برخي از مكمل هاي كلسيم در رژيم غذايي يافت مي شود.

سيترات كلسيم

خواص شيميايي سيترات كلسيم

سيترات كلسيم در آب بسيار محلول است. كريستالهاي سوزني تري كلسيوم دسيكات تتراهيدرات [Ca3 (C6H5O7) 2 (H2O) 2] · 2H2O از طريق سنتز هيدروترمال به دست مي آيد. ساختار بلوري شامل يك شبكه سه بعدي است كه در آن هيدروژنه هماهنگ شده با كاتدي هاي Ca2 + با آنيون هاي سيترات و پيوندهاي هيدروژني بين دو مولكول آب غير هماهنگ كننده آب و دو مولكول آب هماهنگ ارتباط دارد.

توليد سيترات كلسيم

سيترات كلسيم در جداسازي اسيد سيتريك از پروتئين تخمير شده بدست مي آيد همان پروتئيني كه توسط آن اسيد سيتريك به صورت صنعتي توليد مي شود. اسيد سيتريك در محلول گوگرد با هيدروكسيد كلسيم خنثي مي شود و سيترات كلسيم نامحلول را توليد مي كند.
3 Ca (OH) 2 (s) + 2 C6H8O7 (l) → Ca3 (C6H5O7) 2 (s) + 6 H2O (l)
در نتيجه توليد سيترات كلسيم ممكن است به صورت جامد به فروش برسد يا به اسيد سيتريك با استفاده از اسيد سولفوريك رقيق تبديل شود.

كاربرد سيترات كلسيم

در صنايع لبني ،فراورده هاي نان و صنايع نوشيدني به عنوان شلات كننده ،بافر،انعقاد كننده وغني سازي با كلسيم ... كاربرد دارد.

خواص سيترات كلسيم بهترين نوع مكمل كلسيم عوارض قرص كلسيم سيترات قيمت قرص كلسيم سيترات قيمت كلسيم سيترات

Undefined

گلوكونات كلسيم

گلوكونات كلسيم

كلسيم گلوكونات يك مكمل معدني و دارويي است. به عنوان يك دارو با تزريق به وريد براي درمان كلسيم كم خون، پتاسيم خون بالا و سميت منيزيم استفاده مي شود. اين مكمل به طور كلي فقط زماني لازم است كه كلسيم كافي در رژيم وجود نداشته باشد. براي درمان يا پيشگيري از پوكي استخوان، به عنوان مكمل قابل استفاده مي باشد.

فروش گلوكونات كلسيم

ديگر كلسيم هاي خوراكي: لاكتات كلسيم

شكل ظاهري لاكتات كلسيم، پودر سفيد است. در صنايع غذايي، لاكتات كلسيم اغلب به عنوان يك آنتي اسيد استفاده مي شود و همچنين براي درمان كمبود كلسيم. لاكتات كلسيم را مبتواند در pH هاي مختلف جذب ي شود و نيازي نيست كه با غذا جذب شود. لاكتات كلسيم را به غذاهاي بدون قند براي جلوگيري از پوسيدگي دندان اظافه ميكنن

سيليكون دي اكسايد

سيليكون دي اكسايد

نامهاي ديگر محصول: كوارتز, سيليكا, اكسيد سيليكيك, سيليكون (IV), اكسيد سيليس بلوري,ضد كلوخه, اروزيل, E551
فرمول شيميايي: SiO2
گريدهاي محصول: صنعتي،غذايي، دارويي
كشورهاي توليدكننده: آلمان، هند

سيليكون دي اكسايد

سيليكون دي اكسايد، همچنين به عنوان سيليكا شناخته مي شود، اكسيد سيليكون با فرمول شيميايي SiO2 است، كه بيشتر در طبيعت به عنوان كوارتز و در موجودات زنده مختلف يافت مي شود. در بسياري از نقاط جهان، سيليس جزء اصلي شن و ماسه است. سيليكا يكي از پيچيده ترين و فراوان ترين خانواده هاي مواد است كه به عنوان تركيبي از چندين ماده معدني و به عنوان محصول مصنوعي موجود است. نمونه هاي رايج اين ماده شامل كوارتز ذوب شده، سيليس فوم، سيليكاژل و آئروژل ها هستند. اين ماده در مواد ساختاري، ميكرو الكترونيك در صنايع غذايي و دارويي مورد استفاده قرار مي گيرد.
استنشاق سيليس بلورين رقيق شده سمي است و مي تواند به سيليكوز، برونشيت، سرطان ريه و بيماري هاي خود ايمني سيستميك مانند آرتروز و لوپوس و آرتريت روماتوئيد منجر شود.

كاربرد سيليكون دي اكسايد

كاربرد سيليكوندي اكسيد

1. كاربرد در صنعت: برآورد شده 95٪ سيليكون دي اكسيد توليد شده در صنعت ساخت و ساز مصرف مي شود، براي مثال براي توليد سيمان پرتلند. سيليكا، به شكل شن و ماسه به عنوان عنصر اصلي در ريخته گري شن و ماسه براي ساخت قطعات فلزي در مهندسي استفاده مي شود. نقطه ذوب بالا سيليس مي تواند آن را در چنين كاربردهاي مورد استفاده قرار دهد. سيليس بلوري در شكستگي هيدروليكي تشكل هايي كه حاوي روغن تنگ و گاز شيل مي باشد استفاده مي شود. سيليكا جزء اصلي توليد اكثر شيشه ها است. دماي انتقال شيشه از SiO2 خالص حدود 1475 كيلوگرم است. هنگامي كه SiO2 دي اكسيد سيليكون ريخته شده به سرعت در حال سرد شدن است، آن را كريستال نمي كند، بلكه به عنوان شيشه اي جامد مي شود. اكثر الياف نوري براي ارتباطات مخابراتي نيز از سيليكا ساخته شده اند. اين ماده خام اوليه براي بسياري از سراميكها مانند سفالگري، سنگ گچ است.

2. كاربرد در صنايع غذايي و دارويي: سيليكا يك افزودني معمول در توليد مواد غذايي است كه در آن به طور عمده به عنوان يك ضدكلوخه در در نمك خوراكي، شكر، سوپ­هاي آماده و خامه­ هاي غير لبني استفاده مي شود يا براي جذب آب در كاربردهاي هيدروكسيك استفاده مي شود. اين جزء اصلي زمين ديابتي است. در محصولات دارويي، سيليكا هنگامي كه قرص ها تشكيل مي شوند، جريان پودر را به عهده مي گيرد. در لوازم آرايشي، براي خواص نورسنجي و جاذب طبيعي مفيد است. سيليكا هيدراته در خمير دندان به عنوان يك ساينده سخت براي حذف پلاك دندان استفاده مي شود.

فارسي

اسيد فسفريك

اسيد فسفريك

اسيد فسفريك

اسيد فسفريك يك اسيد معدني با فرمول شيميايي H3PO4 است. اسيد اورتو فسفريك به اسيد فسفريك اشاره دارد كه نام IUPAC اين تركيب است. پيشوند اورتو براي تشخيص اسيد از اسيدهاي فسفريك مرتبط، به نام اسيدهاي پلي فسفريك استفاده مي شود. اسيد فسفريك يك اسيد غير سمي است كه وقتي كه خالص است، در دماي اتاق و فشار به طور جامد است. پايه كنسانتر اسيد فسفريك فسفات دي هيدروژن، H است. اسيد فسفريك علاوه بر داشتن يك واكنش شيميايي، از در مصارف مختلفي از جمله استفاده از مبدل هاي ضد زنگ، افزودني هاي مواد غذايي، دندان ها و اتيكت هاي ارتوپدي، الكتروليت ها، شار لحيم كاري، عامل پراكنده، لكه هاي صنعتي، جزئي از محصولات شويندۀ خانگي، كودهاي شيميايي مورداستفاده قرار مي گيرد.
معمول‌ترين اسيد فسفريك تجاري، محلول آبي 85% آن است كه مايعي بي‌رنگ، بي‌بو و غيرفرار است. محلول 85% اين اسيد تقريباً ويسكوز و شربت‌مانند است و چون اسيد غليظي است مي‌تواند خورنده باشد، البته وقتي رقيق مي‌شود غيرسمي است.

توليد اسيد فسفريك

1. روش تر: در اثر اضافه كردن سولفوريك اسيد روي فسفات كلسيم به دست مي آيد. در ايران از اثر اسيد سولفوريك بر كانيهاي آپاتيتي اسيد فسفريك توليد مي‌شود.
2. روش حرارتي: در اثر احتراق فسفر و هيدراسيون P4O۱۰ مي‌باشد. مخلوط فسفر مايع و هوا به محفظه احتراق كه شبيه برج است تزريق شده و با انجام واكنش اكسيداسيون فسفر، توليد مي‌شود.

كاربرد اسيد فسفريك

كاربردهاي اسيد فسفريك

.1. بيشترين كاربرد اين محصول درتوليد كودهاي فسفات مانند مونو آمونيوم فسفات ، دي آمونيوم فسفات ، سوپر فسفات تريپل ، فسفات منيزيم و ... مي باشد.
2. توليد فسفات هاي به كار رفته در مواد شوينده مانند تري سديم فسفات و سديم تري پلي فسفات.
3. توليد پاك كننده هاي فسفاته صنعتي.
4. اسيد فسفريك خوراكي براي اسيدي كردن مواد خوراكي و نوشيدني‌ها، به ويژه به عنوان جزء اصلي نوشيدني‌هاي غيرالكلي و به طور ويژه نوشابه‌ها به كار مي‌رود.
5. فسفريك اسيد در دندانپزشكي به عنوان محلول سفيدكننده براي جرم‌گيري دندان‌ها استفاده مي‌شود.
6. اسيد فسفريك را مي توان براي رفع زنگ زدگي با استفاده مستقيم به زنگ آهن، ابزار فولاد يا سطوح ديگر استفاده مي شود.
7. به عنوان يك عامل اكسيد كننده شيميايي براي توليد كربن فعال استفاده مي شود.
8. به عنوان الكتروليت در سلول هاي سوختي استفاده مي شود.
9. به عنوان يك كاتاليزور در هيدراتاسيون الكل ها براي توليد الكل، عمدتا اتانول.
10. به عنوان يك الكتروليت در الكتروپليزر مس براي برداشتن سوراخ و پلاناري كردن مدار .
11. به عنوان يك تنظيم PH در محصولات آرايشي و مراقبت از پوست.
12. به عنوان يك ماده پراكنده در مواد شوينده و درمان چرم.
13. به عنوان عامل ضد عفوني كننده در صنايع لبني، غذا و آبجو.

فروش اسيد فسفريك

بازرگاني تيناكم آمادگي دارد ضمن دريافت سفارش‌هاي خريداران به‌صورت آنلاين و شبانه‌روزي از طريق وب‌سايت خود ، اسيد فسفريك مورد نياز صنايع مختلف را بهترين قيمت و بهترين كيفيت تأمين كند و در سريع‌ترين زمان ممكن به‌وسيله سيستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهاي مختلف ارسال نمايد.

فارسي

كربنات كلسيم

كربنات كلسيم

كربنات كلسيم

كربنات كلسيم ماده معمولي است كه در سنگها به عنوان مواد معدني كلسيت و آراگونيت يافت مي شود (بيشتر به عنوان سنگ آهك شناخته مي شود كه شامل هر دو اين مواد معدني مي باشد) و جزء اصلي مرواريد و پوسته هاي موجود در موجودات دريايي، حلزون و تخم مرغ است. كربنات كلسيم ماده فعال در آهك كشاورزي است و هنگامي ايجاد مي شود كه يون هاي كلسيم در آب سخت به واكنش با يون هاي كربناته براي ايجاد آهك تبديل مي شوند.

منابع كربنات كلسيم

1. منابع زمين شناسي
كلسيت، آراگونيت و واتريت، كاني كربنات كلسيم خالص هستند. سنگهاي اصلي صنعتي كه عمدتا كربنات كلسيم هستند عبارتند از سنگ آهك، گچ، سنگ مرمر و تراورتن.
2. منابع بيولوژيكي
پوسته هاي تخم مرغي، پوسته حلزون و بيشتر پوسته هاي دريايي عمدتا حاوي كربنات كلسيم هستند و مي توانند به عنوان منابع صنعتي اين مواد شيميايي مورد استفاده قرار گيرند. سبزيجات تيره سبز مانند بروكلي و كلم حاوي مقادير قابل توجهي از كربنات كلسيم هستند، با اين حال آنها به عنوان يك منبع صنعتي عملي نيستند.
3. فراتر از زمين
فراتر از زمين، شواهد قوي از حضور كربنات كلسيم در مريخ را نشان مي دهد. نشانه هاي كربنات كلسيم در بيش از يك مكان (به ويژه در دهانه هاي گوسف و هويگنس) تشخيص داده شده است.

كاربردهاي صنعتي كربنات كلسيم

كاربرد صنعتي كربنات كلسيم

- پركاربردترين استفاده كربنات كلسيم در صنعت ساخت و ساز است، يا به عنوان يك مصالح ساختماني يا سنگ آهك براي ساخت جاده يا به عنوان ماده اي از سيمان و يا به عنوان مواد اوليه براي تهيه آهك سازنده با سوزاندن در كوره. با اين حال، به دليل آب و هواي عمدتا ناشي از باران اسيديي، كربنات كلسيم (در شكل آهك) ديگر براي ساختن اهداف خود به تنهايي استفاده نمي شود، بلكه فقط به عنوان يك ماده خام / اوليه براي مصالح ساختماني است.
- كربنات كلسيم هم چنين در پاكسازي آهن از سنگ آهن در كوره انفجاري استفاده مي شود. كربنات در محل به صورت كلاسيك براي اكسيد كلسيم تشكيل مي شود كه سرباره با ناخالصي هاي مختلف تشكيل مي شود و از آهن پاك شده جدا مي شود.
- در صنعت نفت، كربنات كلسيم به مايع حفاري به عنوان يك عامل تشكيل دهنده پلوتونيوم و فيلتر كيك مهر و موم اضافه شده است. اين نيز يك ماده وزن سازي است كه تراكم مايعات حفاري را افزايش مي دهد تا فشار زيرين را كنترل كند. كربنات كلسيم به استخر شنا اضافه شده است، به عنوان يك اصلاح كننده pH براي حفظ قليايي و جبران خواص اسيدي عامل ضد عفوني كننده استخر نيز مي باشد.
- همچنين به عنوان يك ماده خام در پالايش شكر از چغندرقند استفاده مي شود.
- كربنات كلسيم به طور سنتي جزء اصلي گچ تخته سياه است. با اين حال، گچ توليد مدرن عمدتا گچ، هيدراته كلسيم سولفات است.
- كربنات كلسيم به طور گسترده اي به عنوان يك افزودني در رنگ استفاده مي شود، در رنگ مات امولسيوني خاص كه عموما 30٪ از وزن رنگ يا گچ يا سنگ مرمر است. همچنين به عنوان يك پركننده در پلاستيك است. [همچنين به طور معمول به عنوان يك پركننده در رزين هاي حرارتي (تركيبات ريخته گري ورق و فله) استفاده مي شود و همچنين با ABS و ديگر مواد تشكيل دهنده مخلوط شده است تا نوعي از چيپ هاي پوكر "رس" قالب گيري شده فشرده سازي شود.
- كلسيم كربنات يكي از پركاربردترين مواد معدني است كه در صنايع كاغذ، پلاستيك ها، رنگ ها و پوشش ها هم به عنوان پركننده و هم پوشش رنگي(به علت رنگ سفيد مخصوصش) كاربرد دارد. در صنعت كاغذ سازي به خاطر روشنايي بالا و پراكندگي نورش در تمام دنيا با ارزش است و از آن به عنوان يك پركننده ارزان استفاده مي شود تا سطح كدر.
- در كاربرد سراميك / لعاب، كربنات كلسيم به عنوان سفيد كننده و يك عنصر رايج براي بسياري از لعاب ها در شكل پودري سفيد آن است. هنگامي كه يك لعاب حاوي اين ماده از يك كوره خارج مي شود، سفيد كننده به عنوان يك ماده شار در لعاب عمل مي كند.

كاربردهاي كربنات كلسيم در صنايع غذايي و دارويي

كاربردهاي دارويي كربنات كلسيم

- كربنات كلسيم به طور گسترده اي به عنوان يك مكمل كلسيم غذايي ارزان براي آنتي اسيدهاي معده استفاده مي شود. اين ماده ممكن است به عنوان يك اتصال دهنده فسفات براي درمان هيپر فسفاتمي در بيماران مبتلا به نارسايي مزمن كليوي استفاده شود. همچنين در صنعت داروسازي به عنوان يك پركننده براي قرص ها و داروهاي ديگر استفاده مي شود. كربنات كلسيم در توليد اكسيد كلسيم و همچنين خمير دندان استفاده مي شود و در هنگام مصرف با محصولاتي مانند سيب هاي ارغواني به عنوان يك نگهدارنده مواد غذايي و نگهدارنده رنگ ديده مي شود.
- به عنوان يك افزودني مواد غذايي آن را E170 ناميده اند. در اروپا به عنوان يك تنظيم كننده اسيدي، عامل ضد باكتري، تثبيت كننده يا رنگ از اين محصول استفاده شده مي شود. اين محصول در شير و محصولات لبني به عنوان منبع كلسيم در رژيم غذايي استفاده مي شود؛ يك مطالعه نشان مي دهد كه كربنات كلسيم ممكن است به عنوان كلسيم موجود در شير گاو به عنوان زيستي قابل دسترس باشد. كربنات كلسيم نيز به عنوان يك عامل تقويت كننده در بسياري از محصولات سبزيجات كنسرو شده يا بطري استفاده مي شود.

ساير محصولات ما:

فروش لاكتات كلسيم

فروش كلسيم كلريد

فارسي

سيترات آمونيوم

سيترات آمونيوم

فرمول شيميايي:C6H5K3O7
ظاهر: كريستال سفيد
رنگ: پودر كريستالي
سيترات پتاسيم، نمك پتاسيم اسيد سيتريك به شكل بلورهاي پودري سفيد رنگ است.اين محصول به راحتي در آب حل مي شود، فرمول مولكولي اين محصول C6H5K3O7 بوده و بدون بو با طعم شور و آب دوست است و مي­تواند مقدار كمي آب را جذب كرده و نگه دارد. حدود 38 درصد وزن اين تركيب مربوط به پتاسيم است. سيترات پتاسيم در شكل مونوهيدرات بسيار آب دوست است.
اين محصول به عنوان يك تنظيم كننده اسيدي مورد استفاده قرار مي گيرد.

سيترات آمونيوم

كاربرد سيترات آمونيوم

افزودني هاي شيريني، افزودني هاي لبني و شير

Undefined

دكستروز

دكستروز

نامهاي ديگر: قند ذرت، قند انگور، گلوكز مونوساكاريد
فرمول شيميايي: C6H12O6
گريد هاي محصول: خشك ، مونو هيدرات(آبدار)
كشورهاي توليد كننده : فرانسه - آلمان
بسته بندي: كيسه 25 كيلوگرمي

دكستروز

دكستروز ماده اي قندي استحصالي از ذرت بوده كه به صورت صنعتي از اثر حرارت و اسيد يا آنزيم ها بر نشاسته ذرت و هيدروليز كامل آن بدست مي آيد. در بازار ايران دو نوع دكستروز موجود است، دكستروز موتو هيدارت يا همان آبدار كه حاوي نه درصد آب كريستاليزه است با ظاهر كريستالي، سفيد و پودر شكل و بي بو و بيشترين كاربرد را دارد. دكستروز خشك با ظاهر بلوري شكل پودر و با طعم شيرين كه حاوي حدود نيم درصد اب كريستاليزه است. از لحاظ كاربرد تجاري گلوكز به شربت ذرت كه مخلوطي از گلوكز،دكسترين و ديگر قندها است گفته مي شود و گلوكز خالص، دكستروز ناميده مي شود. دكستروز به طور مستقيم و كاملا توسط مخمرها تخمير داده مي شود، بنابراين به صورت وسيع در محصولاتي مانند نان كه فرآيند تخمير دارند استفاده مي شود. دكستروز معمولا به عنوان يك شيرين كننده در غذاهاي بسته بندي شده و فرآورده هاي غذايي به علت قابليت دسترسي گسترده آن استفاده مي شود. اين محصول داراي طعم خوش و "خنك كننده" است كه طعم غذاهايي را كه براي شيرين كردن از آن استفاده مي شود، را طعم مي دهد. اين محصول را به منظور افزايش و تثبيت رنگ آميزي مواد غذايي، و همچنين براي افزايش زمان نگهداري مواد غذايي بسته بندي شده استفاده مي كنند.

كاربردهاي غذايي دكستروز

محصولات حاوي دكستروز

دكستروز مي تواند در بعضي از غذاها يا نوشيدني ها براي بهبود عملكرد فيزيكي مورد استفاده قرار گيرد و دكستروز مي تواند در غذاهاي مانند گوشت هاي خشك شده استفاده مي كنند. دكستروز به غذاها اضافه مي شود تا آنها را شيرين كرده، و گاهي اوقات به عنوان يك پركننده يا عامل سازنده مورد استفاده قرار مي گيرد. به منظور استفاده از دكستروز به عنوان يك شيرين كننده، آن را بايد با يكي از قندهاي پيچيده تر (فروكتوز يا ساكاروز) تركيب كرد، زيرا شيرين بودن دكستروز به مدت طولاني طول نمي كشد تا طعم را براي يك دوره زماني تشخيص دهد. دكستروز در سس ها، مخلوط هاي كيك، آب نبات، نوشيدني هاي انرژي و دسرهاي يخ زده استفاده مي شود. همچنين ممكن است در غذاهاي خوشمزه مانند گوشت خالص، غذاهاي كنسرو شده، سبزيجات، ترشي و تره فرنگي موجود باشد. ممكن است يك غذاي خاصي حاوي دكستروز نباشد زيرا ممكن است بر روي يك برچسب تحت نام هاي ديگر از جمله قند ذرت، شكر گندم، شكر برنج، دكستروز مونوهيدرات، D-گلوكز، قند انگور و دكستروز آنيدراز ظاهر شود.

ساير كاربردهاي براي دكستروز

دكستروز داراي شاخص گليسمي بالا است به اين معني كه سطح قند خون را به سرعت افزايش مي دهد، بنابراين در تهيه و تزريق داخل وريدي (IV) و تزريق در بيمارستان براي كاهش قند خون و كم آبي و IV تغذيه استفاده مي شود. افرادي كه مبتلا به ديابت هستند ممكن است قرص يا ژل دكستروز مصرف كنند تا سطح قند خون خود را بالا ببرند. هنگام استفاده از دكستروز، بايد سطح قند خون خود را كنترل كنيد تا از قند خون بيش از حد جلوگيري شود. گاهي اوقات دكستروز نيز توسط ورزشكاران استقامتي به عنوان مكمل براي مبارزه با قند خون پايين و گليكوژن ضعيف شده در طول تمرينات طولاني و يا بعد از تمرين شديد استفاده مي شود. همچنين مي تواند به عنوان يك حامل در مكمل هاي غذايي استفاده شود.

دكستروز ابدار

Undefined

سيترات كلسيم

سيترات كلسيم

سيترات كلسيم

نام هاي ديگر: E333 - پروپان تريكو اسيد - كلسيم سيترات
فرمول شيميايي: Ca۳(C۶H۵O۷)۲
شكل ظاهري: پودر سفيد
بسته بندي: 25 كيلويي
سيترات كلسيم نمك كلسيم اسيد سيتريك است. معمولا به عنوان يك افزودني مواد غذايي (E333) و يك نگهدارنده، و گاهي براي طعم استفاده مي شود. اين محصول به شكلي، شبيه سيترات سديم است. سيترات كلسيم نيز در برخي از مكمل هاي كلسيم در رژيم غذايي يافت مي شود.

سيترات كلسيم

خواص شيميايي سيترات كلسيم

سيترات كلسيم در آب بسيار محلول است. كريستالهاي سوزني تري كلسيوم دسيكات تتراهيدرات [Ca3 (C6H5O7) 2 (H2O) 2] · 2H2O از طريق سنتز هيدروترمال به دست مي آيد. ساختار بلوري شامل يك شبكه سه بعدي است كه در آن هيدروژنه هماهنگ شده با كاتدي هاي Ca2 + با آنيون هاي سيترات و پيوندهاي هيدروژني بين دو مولكول آب غير هماهنگ كننده آب و دو مولكول آب هماهنگ ارتباط دارد.

توليد سيترات كلسيم

سيترات كلسيم در جداسازي اسيد سيتريك از پروتئين تخمير شده بدست مي آيد همان پروتئيني كه توسط آن اسيد سيتريك به صورت صنعتي توليد مي شود. اسيد سيتريك در محلول گوگرد با هيدروكسيد كلسيم خنثي مي شود و سيترات كلسيم نامحلول را توليد مي كند.
3 Ca (OH) 2 (s) + 2 C6H8O7 (l) → Ca3 (C6H5O7) 2 (s) + 6 H2O (l)
در نتيجه توليد سيترات كلسيم ممكن است به صورت جامد به فروش برسد يا به اسيد سيتريك با استفاده از اسيد سولفوريك رقيق تبديل شود.

كاربرد سيترات كلسيم

در صنايع لبني ،فراورده هاي نان و صنايع نوشيدني به عنوان شلات كننده ،بافر،انعقاد كننده وغني سازي با كلسيم ... كاربرد دارد.

خواص سيترات كلسيم بهترين نوع مكمل كلسيم عوارض قرص كلسيم سيترات قيمت قرص كلسيم سيترات قيمت كلسيم سيترات

Undefined

گلوكونات كلسيم

گلوكونات كلسيم

كلسيم گلوكونات يك مكمل معدني و دارويي است. به عنوان يك دارو با تزريق به وريد براي درمان كلسيم كم خون، پتاسيم خون بالا و سميت منيزيم استفاده مي شود. اين مكمل به طور كلي فقط زماني لازم است كه كلسيم كافي در رژيم وجود نداشته باشد. براي درمان يا پيشگيري از پوكي استخوان، به عنوان مكمل قابل استفاده مي باشد.

فروش گلوكونات كلسيم

ديگر كلسيم هاي خوراكي: لاكتات كلسيم

شكل ظاهري لاكتات كلسيم، پودر سفيد است. در صنايع غذايي، لاكتات كلسيم اغلب به عنوان يك آنتي اسيد استفاده مي شود و همچنين براي درمان كمبود كلسيم. لاكتات كلسيم را مبتواند در pH هاي مختلف جذب ي شود و نيازي نيست كه با غذا جذب شود. لاكتات كلسيم را به غذاهاي بدون قند براي جلوگيري از پوسيدگي دندان اظافه ميكنن

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 21
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 73
  • بازدید سال : 281
  • بازدید کلی : 4895
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی